Mr. & Mrs. Liar oleh Fazlyn Ridz

Mr. & Mrs. Liar by Fazlyn Ridz from  in  category
Baca menggunakan
(Harga tidak termasuk 0% GST)
Penulis: Fazlyn Ridz
Kategori: General Novel , Romance
ISBN: 978-967-2185-75-8
Ukuran file: 3.63 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(Harga tidak termasuk 0% GST)

Ringkasan

Oleh sebab cintanya kepada Hani terkandas kerana Kamil, Putra menyepi sekian lama tanpa didampingi wanita. Sehinggalah dia bertemu dengan Tania, adik angkat a.k.a. sepupu kepada Kamil yang pernah menjadi racun dalam hubungan cintanya dahulu. Lalu dia mendapatkan gadis itu dengan tipu daya. Anehnya, kerap kali lelaki menipu wanita untuk mengecewakan. Ironinya Putra menggunakan penipuan untuk mengikat Tania kepadanya. Watak lelaki jahat terus dimainkan untuk melihat sejauh mana tipu daya Tania kepadanya pula. Walaupun tahu Tania berpura-pura, dia nekad mahu memiliki gadis itu biarpun tanpa restu bapanya. Ada sebabnya! “Bukan you yang jahat. I yang jahat selama ni.” – Tania “Give me the knife, baby. I tak marah. I tak sengaja, sayang.” – Putra Tania pernah melalui kisah hitam menderita penyakit PTSD. Sakit yang turut didorong oleh didikan Puan Sri Karmila, ibu Kamil. Memori bapa kandung membunuh ibu kandungnya bukan mudah untuk dipadamkan. Tetapi menjalani hidup bersama Putra, hidup Tania berubah. Dia bahagia! ‘I’m going to take shower. If you play with my underwear again, you aren’t getting any of my pancakes for breakfast. I’m serious, Putra. It wasn’t funny! ’- Tania “Manalah I tahu. Itu tak macam seluar dalam pun. Selalunya seluar dalam you… err. Apa namanya tu?” – Putra Hidup sebagai suami isteri telah menggembirakan Tania. Tetapi ada yang belum selesai. Hani muncul dalam hidup Putra bersama Daniel. Daniel, anak kandung Hani membuka rahsia besar tentang Kamil dan Putra. Apakah rahsia itu? Rentetan kisah lalu orang lain, mereka berempat yang mengutip hasilnya. Duka! Sengketa demi sengketa membuatkan mereka terpaksa berpaut kuat antara satu sama lain agar tidak terpisah. Mr. & Mrs. Liar… mereka tenggelam di celahan tipu daya. Bersama-sama mereka berusaha melepasi ranjaunya!

Ulasan

Mr
by Nur fardillah ibrahim on July 20, 2020

Best!

osemmmm
by Raja Siti Salwani on November 21, 2020

terbaik lah author.. suka sgt cerita ni sampaii xtau nk komen apa.. hahah

Mr. and Mrs. Liar
by Nur Harsyikin Badri on May 30, 2021

besttt

Mr. & Mrs. Liar
by Noor Habibah Binti Md Jamil on June 15, 2021

Saya sangat berpuas hati dri permulaan sehingga pengakhiran cerita. Banyak pengajaran yang digariskan dalam buku ni. Very recommended.

Mr
by Ejum Wahab on September 06, 2021

One of the best from author. Bila baca buku between adnill zaff dan fazlyn ridz, blh nmpk perbezaan nya. Even from the same author tapi cara penulisan sgt berbeza. But still, best! Keep it up author

cikeri
by SITI RAHMANI on October 02, 2021

best..bole lyn

menarik
by tunteha on August 08, 2022

dia punya plot twist, tanjat kitew hahahaha menarik2

best!
by Siti Hairiyah on October 30, 2022

best sgt! sweet gila la putra ni haha

Mr & Mrs Liar
by siti nadzirah binti mohd nadzir on July 02, 2023

4.5 * untuk jalan cerita novel 5 * untuk realistic jalan cerita yang menarik ada saja kemungkinan untuk berlaku dalam masyarakat kita; golongan kaya yang tamak mengejar kemewahan, berebut tender dengan cara nak mencuri maklumat, golongan marhain yang ditindas demi menutup malu, yang keluarga hantar belajar demi menaikkan taraf ekonomi keluarga tetapi dizalimi hingga dibuang keluarga, segolongan marhain lagi yang memang dari kecil rasa diri so special, entitle untuk hidup mewah, sanggup berbuat apa sahaja, malu dengan keluarga di kampung apabila telah senang, it's so typical tetapi itulah yang berlaku anak emak yang selamanya anak emak hingga tiada daya untuk membetulkan kesalahan sendiri kerana takut hidup susah, golongan isteri yang cuba bersabar namun hanya bertindak apabila segalanya sudah terlalu lambat, golongan bapa-bapa yang diuji dengan nikmat kesenangan dan wanita sama ada apabila isterinya terlalu lembut atau terlalu dominan sibuk dengan pelbagai hal perniagaan tahniah kerana segala emosi; sedih, marah, kecewa, kecil hati, hampa, lawak, sinis, jujur, gembira dan sarkastik dapat dicurahkan dengan tepat sekali sama ada melalui penceritaan mahupun dialog tahniah kerana dialog tak terlalu skema ibarat menonton drama yang terlalu ideal dialog sempoi antara suami isteri yang ada pasang surut, ada pergolakan emosi dan ada turun naiknya perasaan, yang selamba menutur apapun yang terlintas secara spontan tahniah kerana menghasilkan barisan watak yang tidak sempurna namun realistic dalam kehidupan, bukan typical watak utama yang perlu sempurna serba serbi, tiada kelemahan dan hanya penuh dengan kekuatan dan kekakuan emosi tahniah kerana berjaya menyelami pelbagai gaya hidup, cara hidup dan warna warni keadaan berlatar belakangkan pelbagai lapisan masyarat termasuk mereka yang baik hati, rasional, gentleman, bersopan tutur kata dan terkawal tingkahlaku tapi sedikit jauh dari agama; masih berhibur di kelab, terbiasa dengan arak, dengan dadah, jauh dari tikar sembahyang dan kurang peka dengan aurat it's so true and so real betullah ada wanita baik yang menutup aurat dan tidak meninggalkan solat namun diuji dengan maruah dan harga diri di tangan yang salah, manakala lain orang lain pula ujiannya great job in writing the details

Mr and Mrs Liars
by Siti Aisyah on October 16, 2023

Untuk jalan cerita okay jer..best..novel nie lebih ke arah romantik...x de sedih2 sangat.. saya rate 4 star sebab ade gaye bhsa yg saye x suka..overall apapun novel penulisan Fadzlin Ridz atau Adnil Zaff ni, jalan cerita die mesti best dan x same macam novel lain..

Tulis ulasan anda

Direkomendasikan