CALON ISTERI SI TUKANG SAPU oleh Aein Dhiyauddin

CALON ISTERI SI TUKANG SAPU by Aein Dhiyauddin from  in  category
Baca menggunakan
(Harga tidak termasuk 0% GST)
Penulis: Aein Dhiyauddin
ISBN: E9789671747711
Ukuran file: 1.36 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(Harga tidak termasuk 0% GST)

Ringkasan

Lia Atia Wardah binti Tan Sri Ahmad Alauddin. Nama sahaja anak Tan Sri tapi dia kehilangan semua harta kerana tipu muslihat kakak dan emak tirinya. Dia dihalau dari rumah sendiri dan kehilangan saham di syarikat milik arwah papanya. Nur Muhammad adalah nama tokoh perniagaan yang membeli kesemua aset milik arwah papanya. Dia begitu membenci lelaki ini. Tiada arah hendak dituju selepas dihalau dari syarikat, dia berkenalan dengan Hildan yang merupakan tukang sapu di taman bunga yang papanya buat khas untuk arwah mama. Taman itu juga bakal dimusnahkan. Ini membuatkan dia bertambah benci kepada Nur Muhammad. Tanpa sengaja dia meluahkan segala kesedihannya kepada tukang sapu itu. Kau dah menang Ilya. Aku dah hidup merempat. Apa lagi yang kau nak? - TIA Aku nak kau kahwin dengan tukang sapu ni. - ILYA Ilya, kakak tirinya kebetulan terlihat mereka berdua. Ilya yang memang bencikan Tia mencabar Tia agar berkahwin dengan tukang sapu itu. Tia menolak kerana tidak mahu terjebak dengan helah Ilya lagi. Okay. Saya terima. Saya akan kahwin dengan Tia - HILDAN Hildan bersetuju. Secara tidak langsung gelaran Calon Isteri Si Tuang Sapu Ilya berikan kepada Tia. Adakah Tia dan Hildan betul-betul akan berkahwin? Kenapa Hildan bersungguh-sungguh mahu berkahwin dengan Tia yang tidak punya apa-apa?

Ulasan

181 page for rm19.80
by Ayu Asyraf on December 26, 2019

cerita menarik tapi terlalu pendek... tidak berbaloi dengan harga ebook

best
by on April 03, 2020

pendek tp seronok baca.

Cerita kurang konflik
by Nurlaelah on July 24, 2020

Unt uk ukuran novel cerita terlalu singkat,konflik tidak terlalu banyak,cerita kurang menarik hanya tertuju pada satu tokoh,mungkin cerita bisa lebih dikembangkan kembali dengan keluarga Hilda,semoga kedepannya lebih baik lagi.

calon isteri si tukang sapu
by Hana Naquiah on October 06, 2020

cerita yang menarik.

calon isteri si tukang sapu
by Sarifah Anishah Binti Abu Samah on December 13, 2020

dh beli tp tk blh dwnload. book not found. rugi la mcm tu

CALON ISTERI SI TUKANG SAPU
by hasMArul on December 29, 2020

cerita menarik tapi rase boleh dikembangkan lagi...

Calon Isteri Si Tukang Sapu
by on May 24, 2021

Ceritanya pendek dan ringkas, tetapi terhibur dengan ayat-ayat manis Hildan-Tia selepas menjadi suami isteri. Walaupun lama tinggal di luar negara, tetapi Hildan tidak kekok dan fasih berbahasa Melayu, masih mengekalkan keperibadian yang elok. Tidak terpengaruh dengan anasir-anasir luar yang tidak baik. Kalaulah Hildan cakap Melayu tetapi slang orang putih, tentunya susah dia nak berlakon menjadi tukang sapu. Rasa macam tak puas membaca kisah mereka. Boleh dikembangkan lagi jalan ceritanya..

Calon isteri si Tukang Sapu
by NASIHAH ABDUL on July 02, 2021

Cerita menarik ..tatpi terlalu ringkas...MNacam baca cerpen aje

Calon Isteri Tukang Sapu
by Asnita Shukri on July 08, 2021

Best.. Sedih.. Hormat menghormati.. Tidak sombong.. Hati baik..

Best
by Siti Aisyah binti Ramle on August 27, 2021

Best sangat. Cerita santai je

Tulis ulasan anda

Direkomendasikan