array(5) {
  ["library"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["result"]=>
  string(6) "0.0089"
  ["book"]=>
  string(6) "0.0045"
  ["slice"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["all"]=>
  string(6) "0.0134"
}
Duda Terlajak Laris | Aifa Batrisya | PENULISAN ENTERPRISE | 978-967-0567-76-1 | eSentral Indonesia

Duda Terlajak Laris oleh Aifa Batrisya

Duda Terlajak Laris by Aifa Batrisya from  in  category
Baca menggunakan
(Harga tidak termasuk 0% GST)
Penulis: Aifa Batrisya
Kategori: Romance
ISBN: 978-967-0567-76-1
Ukuran file: 2.92 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(Harga tidak termasuk 0% GST)

Ringkasan

Apakah perasaan anda saat disuruh bernikah ketika berusia 18 tahun dan kemudiannya menduda waktu usia perkahwinan baru menjangkau usia dua tahun? Itulah yang terpaksa dihadapi oleh Zack biarpun dalam keadaan separuh relanya. Rela pun dia dengan pernikahan itu pun hanya kerana dia memikirkan air muka tok ayah, insan kesayangannya yang juga imam Masjid Batu Lima. Disebabkan sebiji mentol, hidupnya jadi huru-hara dek perangkap gadis genit bernama Pehah, adik angkat sahabatnya iaitu Bob. “Dan saya harap walau jauh mana pun awak pergi, suatu hari nanti awak tetap akan cari dan kembali kepada saya. Itu doa saya!” – Pehah. “Pehah, Pehah… Dunia ni bulat tau tak? Bulat. Tapi bulat macam mana pun, tak bermakna pusing-pusing aku akan jumpa kau juga. Ada ramai lagi perempuan dalam dunia ni yang aku boleh jumpa. Kau kasilah peluang dekat aku jumpa yang ala-ala Siti Nurhaliza ke, Izara Aishah ke. Ini tidak, kau nak juga aku jumpa kau lagi. Memang bad lucklah aku kalau begitu ceritanya. Aduhaiii…” – Zack. Adakah dia bad luck? Lapan tahun pun berlalu, tapi jangankan Siti Nurhaliza atau Izara Aishah, yang ala-ala itu pun Zack tak pernah jumpa. Phewww! Takkan dia dah terkena sumpahan Pehah? Atau mungkin menjadi duda yang terlajak laris itu menjadi satu batu penghalang untuk Zack bertemu dengan pemilik tulang rusuknya yang sebelah lagi itu apabila hubungannya tak pernah kekal sehingga ke jenjang pelamin? “Nope. I am okay with that. Saya tak kesah pun sama ada awak ni duda atau teruna sebab saya tak pernah letak syarat apa-apa pada calon suami saya. Dan kalau ada pun syaratnya cuma satu. Orangnya mesti awak. Tak ada orang lain. Hanya Zafran Aldrin!” – Idayu. Apa kesudahannya kisah duda terlajak yang agak laris ini? Akan diturutkan jugakah untuk menikahi Idayu atau sebaliknya? Kata orang-orang tua, cakap tu biar berpijak di bumi yang nyata. Jangan bongkak sangat nanti terpaksa telan kata-kata sendiri. Kata-kata sendiri, boleh diterima lagi kalau terpaksa dia telan, tapi kalau terpaksa jilat ludah sendiri? Memang taklah!

Ulasan

Terbaek
by nurul on March 18, 2016

Menghiburkan...saya mmg suka gaya bahasa yg bersahaja...keep writing

Plot lemah
by Juliana Ismail on April 14, 2016

It's about sang Duda yang tak berani nak commit ... Agak slow rentak novel ini.

Duda terlajak laris
by nazihah mohd nasir on September 04, 2016

Cerita mampu dihadam

nice
by Saya Iszuddin on October 04, 2016

nice

Tulis ulasan anda

Direkomendasikan