Demi DARA oleh Abdul Rahim Awang

Demi DARA by Abdul Rahim Awang from  in  category
Baca menggunakan
(Harga tidak termasuk 0% GST)
Judul: Demi DARA
Kategori: General Novel
ISBN: 978-967-369-376-4
Ukuran file: 0.74 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(Harga tidak termasuk 0% GST)

Ringkasan

Bagi Dara dunianya telah musnah pada petang itu. Usia remaja zaman sekolah dan masa depannya hancur diragut empat lelaki keparat. Hanya pegangan agama yang mempertahankannya daripada mengambil nyawanya sendiri. Luka di tangan akibat duri mawar menyedarkan Dara daripada terus meratap nasibnya. Di matanya terbayang srikandi Melayu dengan keris berlumuran darah. Dara mengerti darahnya yang menitis perlu dibela. Dara bangun dan membetulkan hidupnya semula. Untuk membalas dendam dia perlu merancang. Dan perancangannya amat teliti dan memakan masa yang lama. Sehinggalah sampai masa untuk melaksanakannya dan empat lelaki binatang itu tumpas kepada strategi dan bilah mata kerambitnya. Namun ia tidak berakhir di situ apabila abangnya Mazlan di tangkap atas tuduhan membunuh. Perjuangan Dara di mahkamah baru bermula! Segala-galanya demi dara dan untuk Dara...

Ulasan

DARA
by Ismail Hashim on April 13, 2018

Cerita ini agak menarik.Pembaca dipancing dari satu bab ke bab yang berikutnya bagi mengetahui apa yang terjadi Syukur,Mazlan dan Dara(Mazlin).

hanba allah
by Khadijah binti Mohd Latiff on April 15, 2020

ending yang entah kemana

Demi DARA
by on June 04, 2020

Buku yang menarik dan meransang minda utk berfikir. ending nya walaupun x jelas tpi pembaca boleh buat konklusi sendiri.

Demi Dara
by on November 14, 2022

cerita ni ingat zaman sekolah dulu. Baca atau pinjam buku di perpistakaan. Penulisan dan cara penceritaan tu mudah nak faham. Cerita best tapi kenapa hujung-hujung nak akhir cerita tu cepat sangat. Sebagai seorang perempuan saya suka cerita ni :)

Tulis ulasan anda

Direkomendasikan