Pengaturcaraan Berorientasikan Objek Menggunakan Bahasa JAVA oleh Norazah Yusof, Radziah Mohamad & Puteh Saad

Pengaturcaraan Berorientasikan Objek Menggunakan Bahasa JAVA by Norazah Yusof, Radziah Mohamad & Puteh Saad from  in  category
Baca menggunakan
(Harga tidak termasuk 0% GST)
ISBN: 978-983-52-1252-9
Ukuran file: 43.61 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(Harga tidak termasuk 0% GST)

Ringkasan

Buku ini memberi penekanan terhadap penyelesaian masalah menggunakan pendekatan pengaturcaraan berorientasikan objek dan bahasa pengaturcaraan Java. Antara prinsip pengaturcaraan berorientasikan objek yang disentuh dalam buku ini adalah pengkapsulan, pewarisan, polimorfisme, dan pengecualian. Buku ini juga memberi penerangan mengenai konsep kelas, objek, pakej, tatasusunan, pengangkaan, hubungan antara kelas, aplet, dan aplikasi antara muka pengguna grafik yang dilengkapi dengan contoh atur cara Java. Untuk memantapkan pemahaman konsep dan penguasaan dalam penyelesaian masalah, buku ini dilengkapi dengan soalan latihan pada setiap akhir bab. Buku ini sesuai digunakan sebagai pengajaran dan pembelajaran oleh pensyarah, pelajar mahupun orang awam yang ingin mendalami ilmu mengenai pengaturcaraan berorientasikan objek menggunakan bahasa pengaturcaraan Java.

Ulasan

PENGATURCARAAN BERORIENTASIKAN OBJEK MENGGUNAKAN BAHASA JAWA
by on January 11, 2023

Sebuah buku yang amat baik dan sesuai untuk mendalami ilmu mengenai pengaturcaraan berorientasikan objek menggunakan bahasa pengaturcaraan Java.Praktikal dan fleksibel untuk semua pembaca.Terbaik untuk penulis dan terima kasih di atas perkongsian ilmu yang amat penting pada era digitalisasi seperti sekarang.

Tulis ulasan anda

Direkomendasikan