Ceritera Cinta Ekspres oleh akuorgbiasa

Ceritera Cinta Ekspres by akuorgbiasa from  in  category
Baca menggunakan
(Harga tidak termasuk 0% GST)
Penulis: akuorgbiasa
ISBN: 978-967-17537-3-6
Ukuran file: 10.54 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(Harga tidak termasuk 0% GST)

Ringkasan

Ini kisah Ain dan Apit. Di Kampung Cahaya Bulan, mereka bertemu. Ain mencari penawar. Apit memujuk diri. Peristiwa yang berlaku di satu malam, mengubah kehidupan kedua-duanya. Apit temui cahaya dalam kehidupan. Ain temui sinar harapan untuk sembuh. Lalu dua hati berjanji untuk mencuba menjalin hubungan, tanpa rasa cinta antara satu sama lain. “Kau tengah ajak aku couple ke, Pit?” - Ain “Macam mana eh nak cakap? Lebih kurang lah. Tapi, couple tu macam tak sesuai la. Aku nak ajak kau mengenali hati budi untuk beberapa bulan. Kalau kita selesa antara satu sama lain, kita kahwin je. Tak payah nak tunggu lama-lama.” -Apit “Tapi... tapi kau tak ada perasaan dekat aku kan?” -Ain “I’m going to be honest. Nak kata ada perasaan cinta, sayang tu, memang belum ada lagi. Yang aku pasti, aku ada rasa nak jaga kau. Yang lain-lain tu, aku rasa later boleh develop kalau kita jadi kahwin. Aku dengar, bercinta lepas kahwin lagi best!” -Apit Sejak detik itu, bermulalah ceritera cinta ekspres antara Ain dan Apit….

Ulasan

Best!!
by Nadia Bt Sheikh Mohamed on October 16, 2020

Mmg x pernah x best baca cerita dari AOB ni. Rasa mcm ada sama2 dlm tu. Character apit ni selamber mmg my favourite

Best!
by anafati on October 17, 2020

Lawak giler sakit perut aku baca time dia citer bab solat berjemaah tu..hahahaha

Ceritera Cinta Ekspress
by Ixora Riana on October 27, 2020

Rasanya ni ebook AOB paling sy suka antara semua. Korang wajib beli ebook CCE ni sebab serius best. Ada unsur seram dan ada unsur kelakar nak mati. kikiki. Ni bukan cerita hantu.. cuma sy baca tengah malam tu rasa seram skit. haha. Tapiii, m/s 132-133 tu part Apit kena jadi imam solat zohor tu, bukan makmum Apit je berdekah tapi dengan korang yg baca cerita ni pn akan turut berdekah. Seriously ebook ni best. Ada terselit ilmu dan pengajaran dlm cerita ni bukan sekadar cerita kosong. Harap AOB keluarkan lebih banyak short story camni di masa akan datang :)

Ceritera Cinta Express
by Farzana Abdul Raheem on October 27, 2020

Suka suka suka

Tahniah!!
by Ct Mursyidah on October 31, 2020

Terbaik!!! Sakit perut gelak... ada manfaat dan ilmu2 yg boleh di tambah.. Cerita AOB tak pernah mengecewakan!!!

terbaik!
by MUHAMMAD HAFIZ on November 02, 2020

best sangat.tergelak2 membacanya

ceritera cinta expres
by clovetea on November 03, 2020

santai & best

ain x apit
by Nurhazwani on November 10, 2020

Macam biasa, karya AOB jarang mengecewakan. Ada lawak sikit, ada seram sikit and ada scene sweet. Cukup pakej! Memang puas dengan cerita ni. Stress free! MENANGIS AKU BACA PART SOLAT JEMAAH TU

Kagum
by hanim on November 14, 2020

Novel yang penuh dengan peringatan! Good job

ainxapit
by nor amirah bt mat noor on November 25, 2020

belinya dah lama,tapi baru ada masa nak membaca.. byk sgt pengajaran yg kita dpt which is pengjrn dlm hidup jgk.. tq author.

Jangan Sesattttt...!!!!
by Mazlen binti Mohamad on December 06, 2020

Terbaikkkk...random ek! Hadoi closing yg best! Kali ni cara tulis AOB lain sket kan...cerita dlm cerita..dan mcm biasa tetap ada pengajaran walau cerita singkat ekspress je....congrats!

Kenapa x boleh baca
by RozitaJamal on December 26, 2020

Assalamualaikum wbt. Saya dah beli cerita ni tapi kenapa x boleh baca..

Kat Mana Nak Beri Maklum balas
by Norsimah on December 29, 2020

Saya dah beli tak sempat habis baca, skg tak boleh buka

Ceritera Cinta Ekspres
by e-Sentral on December 30, 2020

Kepada readers yang disayangi,

Sekiranya anda menghadapi sebarang isu teknikal di dalam apps reader eSentral, kami sarankan anda untuk pastikan apps reader anda adalah version yang paling latest.

Sekiranya memerlukan bantuan, klik pada butang "Support" yang terdapat di bawah kanan website ini

Terima kasih

REAL LIFE.. REAL LAUGH
by hasMArul on January 12, 2021

Last2 x kering gusi bace ulang2 part akhir...

Congrats
by Siti rosliana binti mohd ropidi on January 30, 2021

Besttt! betul part jadi imam tu lawak haha! scene dekat kampung sekejap je hm kite harap aob bagi banyak lagi scene dekat kampung nak tahu lagi cerita waktu dorang di kampung, overall tahniah aob! keep writing!

Ain Apit
by Nur Aina Suhana on March 21, 2021

Great!

Awesome
by humaira bakar on April 11, 2021

Kelakar gilaaaaa....

lawak sampai terbahak bahak
by Izzah farhanah on June 08, 2021

suka dengan cara penulisan aob

Pesanan Pada Si Penakut
by bellachan on June 07, 2022

Kalau anda penakut, sila jangan baca pada waktu malam. Sumpah saya menyesal. Hahaha. Kisah pendek yang sweet tapi ada genre seram jugak. Lain kali penulis tolong letak disclaimer cerita seram k. ;p Dalam dunia yang serba moden ini, masih ada yang suka mengamalkan ilmu sihir bagi memuaskan kehendak hati. Hmmm.

love teruk
by tunteha on June 25, 2022

sebab reviewer kata seram. aku baca tengahari jumaat. tak takut dah. tapi! aku xleh baca surah al kafirun aritu sebab teringat hahaha. good job

Ceritera Cinta Ekspress
by on July 13, 2022

Best

Ceritera Cinta Ekspress
by Azean Yahya on January 07, 2023

Lama dah beli cerita ni. Tapi baru berkesempatan untuk membacanya. Siri Cerita Ketot AOB yang menghiburkan. Mana pernah cerita AOB tak terhibur. Cuba memasukkan elemen seram. Bolehlah.. sebab baca pada waktu tengah malam. Sorang-sorang pulak tu. Watak Apit sebagai penguat cerita ini kerana terhibur dengan gelagatnya. Memang lawak ketika situasi membaca doa makan dan berjemaah solat Zohor. Dialog-dialognya yang bersahaja memang berdekah gelak. Cuma rasa kekurangan dari segi pernyataan cinta Apit-Ain kerana pembaca tidak merasakan perkembangan jiwa yang mencintai itu. Hanya sekadar ucapan. Tak suka masa pertemuan Apit dengan Sarah. Kata nak berubah, kan? Boleh je Apit tolak bila Sarah nak peluk tu. Tapi Apit biarkan je dirinya dipeluk sampai melukakan hati Ain yang melihatnya. Walaupun penulisan santai dan bersahaja, banyak pengajaran yang boleh didapati dalam cerita ketot ini. Ada mutiara kata juga dititipkan di setiap pengakhiran bab..

Sweet
by shahida mohamed on February 25, 2024

but scary

Tulis ulasan anda

Direkomendasikan