Pemilik Hati Encik Doktor oleh Wan Rohayu

Pemilik Hati Encik Doktor by Wan Rohayu from  in  category
Baca menggunakan
(Harga tidak termasuk 0% GST)
Penulis: Wan Rohayu
Kategori: Romance
ISBN: 978-967-0907-05-5
Ukuran file: 8.36 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(Harga tidak termasuk 0% GST)

Ringkasan

Siapalah yang tak nak jadi kekasih encik doktor? Dengan karisma dan paras rupa Dr Irfan, sudah pasti ramai perempuan yang tergila-gila, mengimpikan untuk menjadi teman hidup si doktor. Malangnya, Dr Irfan sukar meninggalkan cinta lamanya, lantas menjadikan Edlin sebagai eskapisme. Edlin, gadis sempoi dan selamba, sering kali mencuit hati lelaki si doktor. Aura gadis itu menghangatkan dan Dr Irfan sangat selesa apabila bersamanya. Mereka berkawan tetapi Dr Irfan lupa, tiada istilah berkawan baik antara lelaki dan perempuan. Edlin seperti gadis-gadis lain juga, ada hati dan perasaan untuk dicintai dan mencintai. Angan untuk menjadi pemilik hati encik doktor itu umpama mimpi ke bintang. Edlin tahu sangat hati doktor itu untuk siapa. Puas dilarang hatinya tetap degil juga menyimpan rasa. “Please stop calling me... doctor! Call abang pun sweet, kan sayang?” – Dr Irfan “Doktor Irfan, jangan panggil saya dengan panggilan yang awak tak maksudkan apa-apa. Tak bagus untuk hati orang! Sebab hati saya hati orang, manusia... bukan hati unta!” – Edlin Terima kasih kepada Iqzal Iqbal, seorang yang misteri, kurang ramah orangnya dan perasan macam bagus-bagus. Pertama kali berjumpa, menyakitkan hati. Setelah mengenali, lelaki itu punyai kebaikannya yang tersendiri. Iqzal Iqbal mula mewarnai kehidupan Edlin. Bukan hanya ada Dr Irfan sahaja. “Cik kak, telefon jatuh ni.” – Iqzal Iqbal “Hah!” - Edlin “Wangi bau cik kak. Rasa nak kunyah macam chewing gum!” – Iqzal Iqbal Segalanya menjadi keliru! Dr Irfan mula pandai cemburu. Hati Edlin yang jadi libang-libu, terpaksa bersabar dengan perangai pasang surut Dr Irfan. Lelah mengharap kasih yang tak kunjung tiba, Edlin nekad mengakhiri segalanya. Cinta seharusnya bukan menyakiti hati. Cinta adalah penyatuan hati. Kalau tiada cinta di hati, apa gunanya lagi menyimpan hati.

Ulasan

interesting novel
by Hasmidah Sulau on September 22, 2016

best giler novel ni .. lucu, sedih, happy semua da .. rugi xbaca novel ini

Good
by Fakhirudin bin Mohd Razali on February 08, 2017

Good story telling...

Pemilik Hati Encik Doktor
by Judith Dusip on June 17, 2017

You will never disappointed reading this... Sgt best..

Best
by Noor faziera farahin basar on June 23, 2017

Terbaik. .tak rugi baca novel ni ????

Best
by on October 15, 2017

Wow..best juga novel nie...tak jemu2 nk baca lagi...????????

Best.
by Nurulhudazaid on December 06, 2017

best! ??

ttba raser jiwa muda kembali..
by Lyn Amin on January 14, 2018

terbaek...

Liberal Dan Unsur Barat
by Shazreen Izzati on February 24, 2018

Jalan cerita yang agak liberal dan terbuka. Banyak unsur barat yang diketengahkan oleh penulis.

Menarik
by snf on January 17, 2019

menarik and menyakitkan hati jugak bila baca sbb hero yang ego and selfish pada mulanya. Yang penting jalan cceritanya best.

Best
by Norhaniza Binti Muhamad Hanip on July 25, 2019

Walaupun expected Ed akan bersama siapa, tapi masih nak teruskan bacaan... u r so sweet Dr Irfan!!!!!

pemilik hati encik doktor
by Nurul ulya on April 02, 2020

best

Pemilik Hati Encik Doktor
by on December 13, 2020

Cerita menarik

Pemilik Hati Encik Doktor
by NASIHAH ABDUL on February 11, 2021

Nice

besttt
by Hanisa Nasir on March 27, 2021

sangat lightweight. plot okay. besttt

PHD
by Rubina Abd Rahman on May 14, 2021

Sangat best

cikeri
by SITI RAHMANI on August 12, 2021

bole layan...sweet2 salty

Tulis ulasan anda

Direkomendasikan